Kalender

Juli
MTOTFLS
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112

Meny

Meny

Foreldrevettregler

For foreldre med barn og unge som driver idrett.

lunch.jpg

  1. Gode vaner starter tidlig. Lær barn dine å innta væske under og etter aktivitet og karbohydrat (for eksempel i form av brødskiver eller banan) rett etter aktivitet.
  2. Gjør måltidet til noe hyggelig og sosialt. Prøv å samle familien til faste måltider.
  3. Spis variert og sunt. Ha alltid frukt og grønt, gjerne oppskåret, tilgjengelig.
  4. Lag gode matpakker eller lær barna å smøre dem selv.
  5. Husk at du er et viktig forbilde! Det er ikke alltid barna dine gjør som du sier, men de gjør ofte som du gjør.
  6. Gi barnet bekreftelse på den personen det er, ikke på hva det presterer.
  7. Vær bevisst på at barn og unge er i vekst og utvikling. Naturlige kroppslige forandringer gjør at idrettslige prestasjoner vil variere.
  8. Unngå kommentarer om kropp eller vekt, både positive og negative.
  9. Gi ros og støtte uansett resultat! Det er alltid noe positivt å fokusere på.
  10. Du kan ikke leve ut dine drømmer gjennom barna, men du kan støtte barna til å nå den drømmen de selv har.

Sponsorer

Hos oss kan man velge å sponse hele klubben, eller en av idrettene, lag eller utøvere. Ta kontakt med daglig leder for mer informasjon: dagligleder@stif.no  tlf. 94486087.

evykruse 2020-01-13 13:14:58

Foresatte på treninger

Det er utøverne som er i fokus hos oss. Og det er ønskelig at utøverne har fokus på trenerne. Vi ønsker at alle barn skal ha gode opplevelser av mestring og glede av aktivitet.

For best mulig gjennomføring av klassene er det viktig at foresatte eller andre som følger til trening, venter utenfor salen. Utøverne har da bedre fokus, og utvikler en god selvstendighet i forhold til læring.

I noen tilfeller bør en voksen delta med et barn, eller være tilgjengelig i salen. Da gjøres en avtale med trener før timen starter. På forhånd takk!